BEASAIN
*Oriamendi Kaleko
Hiritartze Lanak | Urbanisation of Oriamendi Street
*Proiektua 2014ko
apirila | Projected 2014 April
*Gauzatzea 2015eko
apirila | Executed 2015 April
*AURREKARIAK
Beasaingo udalerriko dentsitate altuko hiri eremuan aurkitzen da Oriamendi
kalea, bi alboetan kokatutako bizitegi eraikinen profila bost solairukoa
izanik, orohar. Eraikinen tipologiari dagokionez, tratamendu ezberdina ematen
zaie alde bateko zein besteko behe solairuei. Iparraldeko eraikinetako behe
solairuek bizitegi erabilera duten bitartean, hegoaldeko eraikinetan ezkaratzak
eta parking pribatuetarako sarbideak salbu, merkataritza erabilerara
bideratutako lokalak dira nagusi.
Proiektuaren eremuak Oriamendi kalearen tarte bat soilik hartzen du bere
baitan, Erauskin plaza eta Garmendia Otaola kaleen artean kokatutakoa, hain
zuzen ere. Eskuhartzearen aurretik, espazioak antolaketa berdina mantentzen
zuen tarte osoan, 20 metro inguruko zabaleran: 2,60 metroko zabaleradun espaloi
bana alde bakoitzean eta 14 metro inguruko galtzada erdian. Bertan, norabide
bikoitzeko zirkulazio erreiez gain, ilarako zein bateria moduko aparkalekuak
kokatzen ziren. Urbanizazioa osatzen zuten elementuei dagokienez, bi espaloietako
zoladura egoera kaxkarrean zegoela nabarmendu behar dugu.
Beraz, obra aurreko antolaketaren baitan, motodun ibilgailuei kalearen
zabaleraren %71a bideratuta zegoen bitartean, oinezkoentzat %29a soilik
erreserbatzen zen.
**PROIEKTUAREN XEDAPENA
Eskuhartze honen helburua Erauskin plaza eta Garmendia Otaola kaleen artean
kokatzen den Oriamendi kaleko tartearen hiritartze baldintzak hobetzea izan da,
bereziki, oinezko zein bizikleta bidezko mugikortasuna garatzeko baldintzei
dagokienean.
Programa eta helburu zehatzak honakoak lirateke:
· Udalerriko motordun ibilgailuen trafikoa
baretu eta gutxitzearen irizpide nagusiari jarraiki, Oriamendi kaleko tarte
honetan ekialderako norabidea (Erauskin plazara) duen erreia ezabatu.
· Oinezkoei bideratutako guneen baldintzak
hobetu, hegoaldeko espaloia zabalduz eta iparraldeko espaloiaren ondoan
bizikleta-bide berria ezarriz.
· Udalerriko interes gune nagusienak
lotuko dituen bizikleta bidezko mugikortasuna bermatzearen irizpide nagusiari
jarraiki, bizikleta bide berria egokitu.
· Kale tarteari izaera hiritarragoa emate
aldera, argiteria eta espaloietako zoladura berriztatu eta landaredia txertatu.
· Motordun ibilgailuentzako aparkaleku
kopurua mantendu.
· Ur hornidura sarea zaharkituta aurkitzen
denez, burutuko diren hiritartze lanak berau berriztatzeko probestuko dira.
· Egungo saneamendua bateratua dela eta,
sare bereizi berria egitea proposatzen da, euri urak eta ur zikinak sare
ezberdinetan jasoaz.
Arestian aipatutako helburuak betetzeko asmoz, eta motordun ibilgailuei eta
oinezko zein bizikleta erabiltzaileei bideratutako espazioak orekatzearren,
kalearen berrantolaketa proposatu da. Horretarako motordun ibilgailuei
bideratutako ekialderako norantza duen erreia ezabatu da, Oriamendi kalean
dagokigun tartea norabide bakarrekoa izatera pasatuz. Errei bat ezabatzearen
ondorioz gelditzen den espazioa mugikortasun ez-motorizatuari bideratu zaio,
oinezkoei eskeinitako hegoaldeko espaloia zabalduz, batetik, eta norantza
bikoitzeko bizikleta bide berria txertatuz, bestetik.
Hegoaldeko espaloiaren zabaltzeak, gainera, galtzadan kokatutako ilarako
zein bateria moduko aparkalekuak eta norabide bakarreko erreia birkokatzea
eskatu du.
Esan bezala, eskuhartzearen ezaugarri nagusietako bat, bi noranzko
bizikleta bidearen egokitzapena izan da. Bizikleta bide hau Bizikleta Planean
aurreikusitako bigarren ardatza deiturikoa osatzen duen lehen tartea izanik, ez
du jarraipenik izango bi muturretan hurrengo atalak gauzatu bitartean. Honetaz
gain, bizikletentzako aparkalekuak egokitu dira bizikleta bidearen inguruan.
Iparraldeko espaloian lorontziak ezarriko diren zerrenda berean kokatu dira,
bizikletak uzterakoan oinezkoen pasabidea ez oztopatzearren.
Urbanizazioa osatzen duten elementuei dagokionez, bi espaloietako zoladurak
zein zolarriak berriztatu dira. Gainera, espazioaren berrantolaketaren
ondorioz, eta kaleari izaera hiritarragoa ematearren, kale-argi berriak
ezartzea aurreikusi da, dagokion gutxieneko argiztapen mailak bermatuz.
Honako hiritartze lanen bitartez, beraz, Beasaingo Oriamendi kalea
berpiztea, berriztatzea lortu da, udalerriko atal honetan bizikleta eta
oinezkoei protagonismoa emanez. Berrantolaketaren ondorioz, motodun ibilgailuei
kalearen zabaleraren %49a bideratu zaie eta oinezko zein bizikletentzat %51a.
***
*[Argazkien iturria: Beltz argazki ekoizpenak]
No comments:
Post a Comment